Paremmaksi tyypiksi

Etusivu » Ei kategoriaa » Ilotalo

Ilotalo

Näitä sanoja on hauska kuulla:

– Vaik aamu ois millane, kyl mä tuun innoissani duuniin.

Iloisessa työpaikassa saadaan päivän mittaan järkyttävässä määrin hyvää aikaiseksi eli kyetään paitsi vastaamaan, myös ylittämään asiakkaan tarpeet ja odotukset.

Mikä on ilon anatomia?

  • Yrityksen systeemi on onnistunut luomaan sellaiset olosuhteet olemiselle ja työn tekemiselle, että se houkuttelee minän viihtymään. Ja kun minä viihtyy, se onnistuu joustamaan ja kurkottamaan lähtökohtaisesti tylsän ja rutiininomaisen ja yllättävän ja haastavan välissä kohti merkityksen ja mielekkyyden kokemusta.
  • Minä voi ja saa liittää itsensä työhön. Työ ei ole irrallaan elämästä eikä siitä, mitä työntekijä on, vaan nämä sulautuvat toistuvasti yhdeksi kokonaisuudeksi työpäivän aikana.
  • Minä saa seistä itsensä varassa. Saa haastaa itsensä, tehdä itsenäisiä valintoja ja päätöksiä liittyneenä yrityksen tarinaan. Eli saa koetella omaa voimaansa ja näkyään.
  • Minä voi luottaa apuun ja tukeen. Kaikkea ei tarvitse tehdä yksin eikä kaikissa tilanteissa selvitä oman voiman varassa. Joissakin hetkissä on hyvä voida tukeutua toisiin, saada tuoreempia näkökulmia ja toisinaan ystävällisen potkun persuksille.
  • Minä tuntee kehittyvänsä ja kehittävänsä. Eli ei vain hoitaa hommaansa vaan saada tuntea tekemisensä koskettavan sitä kehityspotentiaalia, joka itsessä on. Kehitysprosessissa eläminen tarkoittaa kaiken muuttumista kaiken aikaa, mikään ei pysy paikallaan eikä tunnu samalta. Se tuntuu elämältä, koska se on liikkeessä.
  • Tästä kaikesta seuraa paremmaksi tuleminen. Itsessä ja yrityksen systeemissä olevat kiinnikkeet joustavat, muutokselle on tilaa ja se otetaan myös iloiten vastaan. Kun minä muutun paremmaksi, työympäristö muuttuu paremmaksi ja se puolestaan tarjoilee mahdollisuuden minun muuttua paremmaksi.

Kaikki iloitsevat, koska on ilo olla ilotalossa töissä.

Mikko Taskinen

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

